Montag, 30. März 2015

Biotop opgave 6

                                               

Et rensningsanlæg til vand 

Jeg har nu lavet et eksperiment med forurenet vand. Her har jeg lavet et rensningsanlæg til vandet, hvor vandet bliver rent igen efter at det er løbet igennem. Anlægget er næsten kun med ting fra naturen ( undtagen vat).
Reningsanlæget bliver bygget op på den måde, at jo flere lag der er jo rent vil vandet blive. For børnene er denne proces godt at dokumentere, da det sker meget langsomt og i flere omgange.
Jeg har nu taget en tom flaske, vat, sand ( sandet er ikke helt optimalt, men det virker alligevel) og små sten.
Jeg må sige, at jeg ikke havde forventet at vandet ville blive så rent igen, men det blev det alligevel.
Men det er stadigvæk vigtigt at vide som pædagog, at børnene selvfølgeligt ikke må drikke vandet, selvom det ser rent ud.
Eksperimentet kan udvides i det man tager en kaffefilter i starten og kommer vat på efterfølgende, så vil vandet blive endnu renere.







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen